zakelijke-reizen-voor-mkb-duty-of-care
Duty of Care
U heeft de verantwoordelijkheid voor uw medewerkers, die voor uw organisatie reizen en onderweg tegen een reisprobleem aanlopen. Niet alleen bij een onverwachte ziekenhuisopname of terroristische of calamiteitenactie. Als bedrijf heeft u een Duty of Care en neemt u uw verantwoordelijkheid.
Als reisagent kunnen wij samen met u een calamiteiten protocol opzetten zodat in case of emergency direct helder is wie voor wat verantwoordelijk is en welke risico en garanties daar bij kunnen worden afgesproken.
Denkt u bijvoorbeeld aan informatie die de reiziger van ons als agent bij het boeken meekrijgt met informatie van de bestemming, wie te benaderen in geval van calamiteit.

Bij een calamiteit wilt u weten of uw medewerker veilig is of in veiligheid kan worden gebracht. Heeft uw medewerker de zakenreis zelf via internet geboekt, dan weet u niet waar uw medewerker is. Wij weten dat wel! Travelforyou/Bontour is 24/7 persoonlijk bereikbaar voor vragen of problemen.

Onze ervaren adviseurs kunnen u en uw medewerkers dus altijd deskundig adviseren. Wij beschikken over alle reisgegevens en weten dus precies welke actie wij moeten ondernemen.
Zo nemen wij u uw zorgplicht uit handen!

Wat kunt u als bedrijf zelf doen?

Veel bedrijven maken voorafgaand aan de zakenreis inzichtelijk wat de mogelijke risico’s van geplande zakenreizen kunnen zijn en treffen hiervoor passende maatregelen. Bij het risicomanagement kunt u bijvoorbeeld de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken checken op reisadviezen per land. Het telefoonnummer van het 24/7 Buitenlandse Zaken Contact Center is +31 247247247, en tegenwoordig is het tevens mogelijk om uw vraag via Whatsapp te stellen op nummer +31 682387796. Voeg deze dus toe aan uw contactlijst in uw smartphone voordat u vertrekt!